voorrangsplein johan de wit laan arnhem is voor mij verwarrend

Hier kunnen gasten hun vraag stellen over allerlei zaken die betrekking hebben op het verkeer of de verkeerstheorie
Gast

voorrangsplein johan de wit laan arnhem is voor mij verwarrend

Ongelezen bericht door Gast » 19 dec 2020, 22:36

hoi
door een wegafsluiting moet ik anders fietsen naar mn werk. Hierdoor moet ik over de kruising johan de witlaan, groen van prinsterenstraat/heemskerkstraat fietsen.
Ik vind dit voorrangsplein verwarrend want... als fietser moet ik als ik van de groen van prinsterenstraat kom en rechtdoor wil het auto verkeer volgens mij onnodig vaak kruisen. Daarnaast snap ik niet wie er voorrang heeft als er een auto de johan de wit laan op wil en ik op de fiets de gvp of de hkstraat op wil. beiden hebben haaietanden.
Soms is het erg druk hier metname de johan de witlaan is dan vol en moet je echt wachten op een gaatje. Veel automobilisten zien je niet eens staan als fietser. VRaag me echt af wat de logica hierachter is.
Het kruispunt een eindje verderop wat ik normaal pak is ook niet ideaal als fietser die naar de overkant van de johan de witlaan moet maar is toch net iets overzichtelijker(boulevardheuveling/vanoldenbarneveldstraat

https://www.google.com/maps/place/Johan+de+Wittlaan,+Arnhem/@51.9789449,5.924399,69m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47c7a4475fac059d:0xb13242d79421871d!8m2!3d51.9792613!4d5.9301738

ik hoop dat jullie me kunnen vertellen wat hier nou de logica is en wie er voorrang heeft

Plaats reactie

Terug naar “Stel je vraag als gast”