Aantal uren voor de instructeur gemiddeld

Hier kun je met vragen over arbeidsverhoudingen terecht. Alsmede informatie over de vakbond voor rij-instructeurs.
Pascalle
Erf
Erf
Contacteer:

Aantal uren voor de instructeur gemiddeld

Ongelezen bericht door Pascalle » 23 sep 2010, 22:47

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum dus ik zal even vertellen hoe en wat.
Ik woon in het westen van het land en ga in dec. of jan. mijn eigen rijschool starten (als uitbreiding van mijn reeds bestaande taxi bedrijf)

Nu heb ik zoals veel andere forum leden nogal wat vragen waar ik geen duidelijkheid over kan vinden.
Zo vraag ik mij bijvoorbeeld af
* hoeveel lesuren werkt een rij-instructeur gemiddeld?
* over hoeveel dagen is dit verdeeld?
* wat zijn de drukste uren/dagen? (ik begrijp dat de zaterdag zeer populair is bij leerlingen)

Dit voor nu, wellicht komen er nog meer vragen!

De kieb
Rij-instructeur
Contacteer:

Re: Aantal uren voor de instructeur gemiddeld

Ongelezen bericht door De kieb » 23 sep 2010, 23:47

Pascalle schreef:Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum dus ik zal even vertellen hoe en wat.
Ik woon in het westen van het land en ga in dec. of jan. mijn eigen rijschool starten (als uitbreiding van mijn reeds bestaande taxi bedrijf)
Dat was vroeger hier in de buurt een veel voorkomende combinatie. Ik heb zelf bij een rijschool gelest waarvan de eigenaar ook een taxibedrijf had. Deze man werkt overigens tegenwoordig als examinator bij het CBR en ik kom hem dus nog regelmatig tegen.
Pascalle schreef:Nu heb ik zoals veel andere forum leden nogal wat vragen waar ik geen duidelijkheid over kan vinden.
Zo vraag ik mij bijvoorbeeld af

* hoeveel lesuren werkt een rij-instructeur gemiddeld?
* over hoeveel dagen is dit verdeeld?
Hoeveel uur rijdt een taxichauffeur gemiddeld? Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen. Ikzelf maakzelf tussen de 50 en 60 uur per week. en dat is over 6 dagen verdeeld. Let wel op dat dit alleen mijn lesuren zijn. Vergeet alle andere taken daarbij niet. Administratie, auto schoonhouden enz.
Pascalle schreef:* wat zijn de drukste uren/dagen? (ik begrijp dat de zaterdag zeer populair is bij leerlingen)
Zaterdag en de avonduren. Niet voor niets rekenen veel rijscholen voor deze uren een toeslag.
Juiste beslissingen berusten op ervaring.
Ervaring berust op onjuiste beslissingen.

Wout-Jan
Rij-instructeur
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wout-Jan » 25 sep 2010, 11:48

Ik rij op het moment iedere dag van 7 tot max half 11.
Tegenwoordig zit daar de zaterdag ook bij maar slechts beperkt tot een uur of 12.

Het is maar net hoe je het in wil delen natuurlijk ook een werk week van 40 les uren is goed te doen.
tel daarbij wel je pauzes en reistijd bij op. En natuurlijk alle andere zaken zoals email telefoontjes administratie etc. bij op.

Rond een uur of 11 krijg ik het minst makkelijk een les uur gepland.
voor mij zijn alle dagen ongeveer het zelfde echter de vrijdag is sneller vol.

Op zaterdag heb ik weinig mensen die dan willen rijden.

Steengoed
Autoweg
Autoweg

Ongelezen bericht door Steengoed » 25 sep 2010, 18:27

Je bepaalt zelf het aantal uren wat je wilt lessen. Ik ken instructeurs die een grens van 20 uur per week hebben, sommigen 40 uur. Maar met 20 lesuren ben je wel 25 uur zoet i.v.m. heen en weer rijden, planning, administratie etc. etc. Aangezien de meeste leerlingen werken/stage lopen en naar school gaan zijn bij mij de zaterdagen en de avonden het populairst.

Pascalle
Erf
Erf
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascalle » 25 sep 2010, 20:41

Bedankt voor jullie reacties! Ik hoor namelijk zulke uiteenlopende verhalen, de een zegt max. 30 uur aan te kunnen en de ander zegt 70 uur te werken..

Rittenburg
Autosnelweg
Autosnelweg
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rittenburg » 25 sep 2010, 22:44

Hai Pascalle,

Welkom, niet alleen hier, maar ook in "de kring". Jij bent een regelrechte concurrent voor mij, want we zitten nogal dicht bij elkaar, dus ik ben vast heel erg verontrust door jouw aanstaande komst. :shock:

Nou, dat valt best mee. Jij krijgt te maken met de prettige omstandigheid dat de concurrentie in deze omgeving (Duin & Bollenstreek) weliswaar duidelijk aanwezig is (waar niet?), maar niet moordend van aard. Kortom, er is, commercieeel gezien, "plek" voor je. Maak je dus niet teveel zorgen over de start. Als je die "lekker" neer zet dan kan je wel degelijk uitgroeien tot een succesvolle onderneming. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat jij (of je omgeving) wel degelijk snapt wat daar voor nodig is.

Ik wens je veel succes met de start van de toko en zie je binnenkort wel eens bij een bakkie koffie op de Smaragdlaan. Als je denkt tips nodig te hebben, dan kan je me via een PB altijd uitnodigen om eens "bij te praten".

De kieb
Rij-instructeur
Contacteer:

Ongelezen bericht door De kieb » 25 sep 2010, 23:12

Pascalle schreef:Bedankt voor jullie reacties! Ik hoor namelijk zulke uiteenlopende verhalen, de een zegt max. 30 uur aan te kunnen en de ander zegt 70 uur te werken..
Ja. En ze zijn allemaal waar. Ik kan gemakkelijk nog meer uren draaien, maar ook minder (maar dan moet ik wel mensen teleur stellen) Ook moet ik er bij vertellen dat ik hier een 2 tot 3 jaar over gedaan heb. Vroeger werkte ik voor een baas en droomde van het zelfstandig ondernemerschap. Laat ik voorop stellen dat ik het heerlijk vind maar dat ik nog nooit zo hard heb moeten werken. Elk uurtje dat ik vroeger in de bank niks lag te doen heb ik ingeleverd. Er is altijd wel wat te doen en leerlingen kunnen/willen lessen op de meest vreemde tijden. En of dat nu 's morgens om 05.30 uur of 's avonds om 11.00 uur is alles is bespreekbaar. Ik bied zelfs lessen aan op zondag ( alleen 90 minuten en dat voor een redelijk hoog bedrag) en hier heb ik veel aanvragen voor. Nog even een vraag aan Wout-Jan.
Wout-Jan schreef:Tegenwoordig zit daar de zaterdag ook bij maar slechts beperkt tot een uur of 12. Op zaterdag heb ik weinig mensen die dan willen rijden.
Zou bovenstaande stelling het gevolg kunnen zijn dat bekend is dat jij op zaterdag beperkt lessen aanbiedt? Ik heb n.l. zo veel aanvragen voor zaterdag dat ik van 's morgens 5 tot 's avonds 11 zou kunnen lessen en dat ik daarnaast alleen voor die zaterdag zo 2 instructeurs aan zou kunnen nemen.
Juiste beslissingen berusten op ervaring.
Ervaring berust op onjuiste beslissingen.

Instructeur 2
Rij-instructeur

Ongelezen bericht door Instructeur 2 » 26 sep 2010, 15:26

Misschien ligt het ook een beetje aan de streek waar je lesgeeft. In onze omgeving zie je op zaterdag ook veel minder lesauto's dan voor 20 jaar terug.
Heel veel studenten hebben wel ergens door de weeks een halve of hele dag vrij, en op zaterdag werkt iedere jongere bij ons in de buurt. Ze willen leuk leven, en dan zal er gewerkt moeten worden om uit te gaan.

Steengoed
Autoweg
Autoweg

Ongelezen bericht door Steengoed » 27 sep 2010, 15:25

Hier heb ik in het noorden nog nooit van gehoord, een toeslag voor rijles in de avonden of weekenden. Vertel eens, gebeurt dit vaker? Vind het eigenijk helemaal geen raar idee....
En de instructeurs die in loondienst zijn, ontvangen zij op deze uren ook een toeslag?

Wout-Jan
Rij-instructeur
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wout-Jan » 27 sep 2010, 16:22

De kieb schreef:
Wout-Jan schreef:Tegenwoordig zit daar de zaterdag ook bij maar slechts beperkt tot een uur of 12. Op zaterdag heb ik weinig mensen die dan willen rijden.
Zou bovenstaande stelling het gevolg kunnen zijn dat bekend is dat jij op zaterdag beperkt lessen aanbiedt? Ik heb n.l. zo veel aanvragen voor zaterdag dat ik van 's morgens 5 tot 's avonds 11 zou kunnen lessen en dat ik daarnaast alleen voor die zaterdag zo 2 instructeurs aan zou kunnen nemen.
Ja dat kan sterker nog het zal bekender zijn dat ik op zaterdag GEEN lessen aanbied. Omdat ik dit enkel het eerste half jaar gedaan heb om maar genoeg uren te kunnen draaien. Daarna ben ik er mee gestopt. Nu draai ik weer lessen op de zaterdag omdat ik het gewoon weg niet ingepland krijg.
Maar merk wel dat meer mensen op de zaterdag willen rijden maar daar is niet meer vraag naar dan naar de andere dagen. Met de zeer aannemelijke rede van instructeur2, zijn regio zit hier om de hoek.

Rittenburg
Autosnelweg
Autosnelweg
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rittenburg » 28 sep 2010, 21:38

Kijk, onze Wout-Jan is een tikkie gestoord natuurlijk, met die dwaze uren van 'm :-) , maar de werkelijkheid is natuurlijk inderdaad wel dat een ZZP-er onbehoorlijk veel uren draait.

Ik houd het zelf "redelijk", vind ik. Ik heb de agenda voor deze week even gecheckt:
Maandag t/m donderdag: 08.00 - 19.30 incl 1 uur pauze. Dat is dus 10,5 uur.
Vrijdag: 08.00 - 18.00 incl 1 uur pauze. Dat is slechts 9 uur; luie flikker dat ik ben.
Zaterdag: 09.00 - 17.30 incl 1 uur pauze. Slappe hap natuurljk, want dat is maar 7,5 uur.

Maakt in totaal 58,5 uur, uiteraard excl de eerder genoemde uren voor admie en en onderhoud etc..

Dat is goed te doen en alleszins redelijk; niet iets waarover ik me beklaag. Tot veel meer ben ik eigenljk niet bereid... Maar ja, dan heb je ineens een wat vollere agenda, er is er eentje niet geslaagd en die moet toch ook door, een nieuwe klant tegen wie je geen "nee" wilde zeggen, omdat ie het broertje is van een eerdere klant en bovendien de 2e in lijn van een kinderschare van 7 nakomelingen. Tja, t.z.t wil je die andere 5 niet missen, dus deze "moet even". Dat soort dingen, dus.... Het is allemaal goed te doen, maar voor een easy job verwijs ik toch echt naar een loondienstverband. Ieder zijn eigen keus.

mauser
Buiten bebouwde kom
Buiten bebouwde kom

Ongelezen bericht door mauser » 28 sep 2010, 22:37

mooi omschreven :D
Prepare Another Dive Idiot Afbeelding

nico
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door nico » 30 sep 2010, 10:15

Rittenburg omschrijft het heel mooi alleen een kantekening het is ook wat jij zelf aan kan en dan bedoel ik Lichamelijk en niet te vergeten geestelijk als je van ik noem maar iets van 7uur tot 12uur en dan van 13uur tot 17uur en dan nog eens van 18uur tot 22uur wat voor kan komen, op die dagen draai je dan wel 16uur en ik weet uit ervaring dan ben je gesloopt en hele maal als dat meerdere dagen in de week is.
ik wil hier alleen maar aangeven dat je het zelf in de hand heb ofwel in de hand moet houden.

Instructeur 2
Rij-instructeur

Ongelezen bericht door Instructeur 2 » 30 sep 2010, 12:59

En daar heeft Nico weer een punt.
Zelf rij ik tegenwoordig maar 35 tot maximaal 45 uur per week. En daar kan ik het mee redden. De 80 uur van "vroeger" trek ik na een kop/staartbotsing niet meer. En daar begin ik ook niet eens meer aan.

Steengoed
Autoweg
Autoweg

Ongelezen bericht door Steengoed » 30 sep 2010, 20:13

Rittenburg beschrijft precies hoe het gaat.... mtgreen
Plan ik tussen 12 en 1 een uutje vrij voor pauze....ach die ene leerling kan echt alleen maar op dat moment waarop ik net pauze heb...tja daar gaat je pauze :oops:

Maarrrr... ik probeer toch steeds in me achterhoofd te houden dat IK mijn eigen agenda bepaal en niet de leerling en ik vind dat moeilijk als ZZPMMA ;-) want je wilt niemand teleurstellen.....

Plaats reactie

Terug naar “Werkomstandigheden”