Na acht jaar terug

Hier kun je met vragen over arbeidsverhoudingen terecht. Alsmede informatie over de vakbond voor rij-instructeurs.
Plaats reactie
san
30 Km zone
30 Km zone

Na acht jaar terug

Ongelezen bericht door san » 23 mar 2009, 20:34

Hallo allemaal,

Ik ben acht jaar uit het vak, en denk er nu over om terug te keren. Ik heb mijn bevoegdheid nogsteeds, maar deze is natuurlijk op theorie gebaseerd. Kan iemand mij vertellen wat ik het best zou kunnen doen om de praktijk weer op te kunnen pakken. Ik word er niet echt wijs uit. RIS of niet? termen zijn veranderd "scannen", "ruimtekussen" bla bla en de bijzondere verrichtingen die ook niet meer hetzelfde zijn. HELP!

Groetjes, San

san
30 Km zone
30 Km zone

Re: Na acht jaar terug

Ongelezen bericht door san » 10 apr 2009, 22:40

Huh?!! Niemand? op z'n minst bijzonder... :doubt:

pienterpookje
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door pienterpookje » 11 apr 2009, 10:17

Hoi San,
Wat onaardig dat niemand, dus ook ik niet, op je heeft gereageerd. Misschien is het beter om eerst weer als rij-instructrice naturel aan de slag te gaan, om er weer in te komen, en dan na een tijdje je te gaan richten op de RIS?

Zomaar een idee hoor, ik denk dat de vakmensen meer inzicht hebben hierin.

Wat tof dat je toch weer aan de slag gaat. Ik stuur je dit weekend nog wel een mailtje... dat is wat minder openbaar!

Succes!!!!
En één geluid breekt plots de stilte,
Het komt uit de lucht en botst tegen torens en muren
't is een man aan de beiaard
En hij lijkt wel gek,
Hij speelt een lied dat wel uren mag duren...

marjoleine
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door marjoleine » 11 apr 2009, 11:38

Leuk dat je het weer wilt gaan oppakken! ;-)
Maar ik weet daar echt niks vanaf.
Dit is meer het vakje voor de rijinstructeurs hierow ;-)
Auto rijden is zoveel meer dan instappen en weg rijden!

Bert(rijinstructeur)
Bebouwde kom
Bebouwde kom

Ongelezen bericht door Bert(rijinstructeur) » 11 apr 2009, 22:48

Dag San, Gewoon weer aan de slag gaan 8-) Het is door het CBR wel zo gebracht, maar zoveel is er nu ook weer niet verandert.
Globaal: min. 10 minuten van het examen wordt besteed aan zelfstandig route rijden. Dit kan door van te voren de route te vertellen (de zgn. clusteropdracht), mbv navigatiesysteem of door naar een bekend punt of iets zichtbaars zoals bv. een Kerk te laten rijden. De bijzondere verrichtingen zijn in feite ook niet verandert alleen mag de examenkandidaat nu zelf weten welke aangeleerde bijzondere verichting hij/zij gebruikt. Dus bv voor het omkeren kan hij kiezen tussen de halve draai, keren door 3 keer te steken of de bocht achteruit. Verder is er de stopopdracht dit houdt in: zo dicht mogelijk langs de stoeprand stoppen en zo dicht mogelijk achter een andere auto maar dan wel zodanig dat er (net) weer weggereden kan worden) en vervolgens weer wegrijden.

Zoals ik al zei, voor de rest is er niet zoveel verandert en het belangrijkste is nog steeds: Vlot, Veilig en zelfstandig door het verkeer!

Succes!

Rittenburg
Autosnelweg
Autosnelweg
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rittenburg » 11 apr 2009, 22:59

san schreef:Hallo allemaal,

Ik ben acht jaar uit het vak, en denk er nu over om terug te keren. Ik heb mijn bevoegdheid nogsteeds, maar deze is natuurlijk op theorie gebaseerd. Kan iemand mij vertellen wat ik het best zou kunnen doen om de praktijk weer op te kunnen pakken. Ik word er niet echt wijs uit. RIS of niet? termen zijn veranderd "scannen", "ruimtekussen" bla bla en de bijzondere verrichtingen die ook niet meer hetzelfde zijn. HELP!

Groetjes, San
Eh, gewoon aan de slag gaan? Mijn idee hierover: zoek een rijschool in de omgeving en draai daar even een tijdje mee, om "het gevoel" weer terug te krijgen.

Als je in mijn buurt zit (google) kan je contact met me opnemen. Ik kan wel even wat versterking gebruiken en ben graag bereid je even "bij te praten/werken". Dat kan gewoon op tijdelijke basis, zonder verplichtingen voor de toekomst.

san
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door san » 14 apr 2009, 18:58

Hoi!

Dank voor jullie berichtjes...hier kan ik wat mee. Pienterpookje...wat lees ik?! Geslaagd!!!! Wat goed! Gefeliciteerd, ben echt blij voor je!!
Marjoleine, maakt niet uit, vind het zowieso leuk dat je reageert!
Bert, dit geeft me een goed gevoel, ik ga "even" meerijden, en denk dat ik het dan misschien toch wel weer vrij snel kan oppakken. Je hebt een hoop zorgen bij me weggenomen! Dank je...
Rittenburg, Ja, ga ik idd dus doen, meerijden...helaas zitten we iets te ver van elkaar. Grappig detail is wel dat ik uit je omgeving kom (geboren en 25 jaar getogen)! Maar ik woon tegenwoordig een stukje (even meer dan een uurtje) verder. bedankt voor je raad en aanbod!

Groetjes,
San :-)

Rittenburg
Autosnelweg
Autosnelweg
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rittenburg » 14 apr 2009, 19:43

san schreef:Rittenburg, Ja, ga ik idd dus doen, meerijden...helaas zitten we iets te ver van elkaar. Grappig detail is wel dat ik uit je omgeving kom (geboren en 25 jaar getogen)! Maar ik woon tegenwoordig een stukje (even meer dan een uurtje) verder. bedankt voor je raad en aanbod!

Groetjes,
Dan kom je maar terug! :lol:

Bert(rijinstructeur)
Bebouwde kom
Bebouwde kom

Ongelezen bericht door Bert(rijinstructeur) » 14 apr 2009, 19:54

san schreef:Hoi!

Dank voor jullie berichtjes...hier kan ik wat mee. Pienterpookje...wat lees ik?! Geslaagd!!!! Wat goed! Gefeliciteerd, ben echt blij voor je!!
Marjoleine, maakt niet uit, vind het zowieso leuk dat je reageert!
Bert, dit geeft me een goed gevoel, ik ga "even" meerijden, en denk dat ik het dan misschien toch wel weer vrij snel kan oppakken. Je hebt een hoop zorgen bij me weggenomen! Dank je...
Rittenburg, Ja, ga ik idd dus doen, meerijden...helaas zitten we iets te ver van elkaar. Grappig detail is wel dat ik uit je omgeving kom (geboren en 25 jaar getogen)! Maar ik woon tegenwoordig een stukje (even meer dan een uurtje) verder. bedankt voor je raad en aanbod!

Groetjes,
San, Misschien woon je bij mij in de buurt 8-) Ik heb (nog) geen werk voor je, maar een keer meerijden en bijpraten is geen probleem. Wanneer je interesse hebt, stuur mij dan maar een zgn. PB. Wie weet wonen wij niet zover van elkaar af :-)

san
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door san » 15 apr 2009, 12:07

Dan kom je maar terug! :lol:[/quote]

Hahaha!! Ik ga d'r over na denken!! ;-)

san
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen bericht door san » 15 apr 2009, 12:10

San, Misschien woon je bij mij in de buurt 8-) Ik heb (nog) geen werk voor je, maar een keer meerijden en bijpraten is geen probleem. Wanneer je interesse hebt, stuur mij dan maar een zgn. PB. Wie weet wonen wij niet zover van elkaar af :-)

Ik stuur je even een berichtje!

Plaats reactie

Terug naar “Werkomstandigheden”