stagiaires en vergoeding

Hier kun je met vragen over arbeidsverhoudingen terecht. Alsmede informatie over de vakbond voor rij-instructeurs.
nico
30 Km zone
30 Km zone

Re: stagiaires en vergoeding

Ongelezen bericht door nico » 01 okt 2010, 15:24

Ik ben wel blij dat we er verschillend over denken.

Volgens mij is het twee leedig, 1 ik geef de leerling gelijk dat ze niet volledig de aandacht krijgt,
maar van de andere kant 2 moet een stagiaires het ook leren.
persoonlijk doe ik het zo, ik geef les aan een leerling en op de terug weg vraag ik het aan de leerling of zij/hij het er mee eens is dat de stagiaires er naars komt zitten als het een twijfel geval word doe ik het zoal zo niet.
Het volgende doe ik dan, 3 dan ga ik als leerling achter het stuur en de stagiaires mag mij les geven en denk maar niet dat ik het erg makelijk zal maken voor de stagiaires.
Ik heb zo al een aan tal stagiaires op gelijd voor dat ze alleen de weg op mogen ofwel gaan,
plus dat ik er nu ook meer tijd voor heb.

De kieb
Rij-instructeur
Contacteer:

Ongelezen bericht door De kieb » 01 okt 2010, 16:15

nico schreef:Het volgende doe ik dan, 3 dan ga ik als leerling achter het stuur en de stagiaires mag mij les geven en denk maar niet dat ik het erg makelijk zal maken voor de stagiaires.
Ik heb zo al een aan tal stagiaires op gelijd voor dat ze alleen de weg op mogen ofwel gaan,
Even 2 dingen. 1. Een stagair is verplicht aan een echte leerling les te geven. Anders is de stage voor het IBKI ongeldig. 2. Een stagair mag, zolang deze niet geslaagd is, NOOIT alleen met een leerling de weg op.
Juiste beslissingen berusten op ervaring.
Ervaring berust op onjuiste beslissingen.

Steengoed
Autoweg
Autoweg

Ongelezen bericht door Steengoed » 01 okt 2010, 20:08

nico schreef:Ik ben wel blij dat we er verschillend over denken.

Volgens mij is het twee leedig, 1 ik geef de leerling gelijk dat ze niet volledig de aandacht krijgt,
maar van de andere kant 2 moet een stagiaires het ook leren.
persoonlijk doe ik het zo, ik geef les aan een leerling en op de terug weg vraag ik het aan de leerling of zij/hij het er mee eens is dat de stagiaires er naars komt zitten als het een twijfel geval word doe ik het zoal zo niet.
Het volgende doe ik dan, 3 dan ga ik als leerling achter het stuur en de stagiaires mag mij les geven en denk maar niet dat ik het erg makelijk zal maken voor de stagiaires.
Ik weet niet wat jij voor stagevergoeding vraagt, maar dit is wel makkelijk geld verdienen.
Je laten betalen om leerlingetje te spelen.... en we weten allemaal dat een echte leerling naast je hebben heel anders is dan iemand die doet alsof.... ook al doe je nog zo je best, het is anders vandaar dat het IBKI eist dat het om een "echte" leerling gaat.

Rittenburg
Autosnelweg
Autosnelweg
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rittenburg » 01 okt 2010, 21:19

Beste Nico,

Ik vind dat je hier een heel raar verhaal ophangt en twijfel er zelfs aan of dit werkelijkheid is of fantasie. Als het werkelijkheid is, dan deugt het niet, hoe je het ook wendt of keert.

Wout-Jan
Rij-instructeur
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wout-Jan » 01 okt 2010, 22:18

Beste Nico,

Ik denk dat je verhaal niet helemaal duidelijk overkomt op de anderen.
Zelf lijkt dit me meer een tekst op een vrijwillige stage en niet de verplichte stage van het heden.

Dus verklaar je nader want nu lijkt het meer op een "broodje aap" verhaal.

Instructeur 2
Rij-instructeur

Ongelezen bericht door Instructeur 2 » 12 okt 2010, 19:10

En toen was het stil....

De kieb
Rij-instructeur
Contacteer:

Ongelezen bericht door De kieb » 12 okt 2010, 23:07

Instructeur 2 schreef:En toen was het stil....
Tja, ik sluit me overigens bij de woorden van Rittenburg aan:
Rittenburg schreef:Beste Nico,
Ik vind dat je hier een heel raar verhaal ophangt en twijfel er zelfs aan of dit werkelijkheid is of fantasie.
Juiste beslissingen berusten op ervaring.
Ervaring berust op onjuiste beslissingen.

jan62
Stapvoets
Stapvoets

Ongelezen bericht door jan62 » 09 jul 2014, 17:24

Zolang de markt is als die nu is, blijft de situatie nog wel even. Moet er van de smalle marges nu ook nog met volledig financieel gedragen UWV- en gemeente-geld gesubsidieerde kandidaten voor nop worden gecoached en door ons verder opgeleid? Ik vind dit niet realistisch. Dit is niet correct met alle respect voor genoemden naar hen die zelf deze opleiding hebben betaald en gekozen. Die 'UWV-groep wordt toch al van alle kanten gesubsidieerd. Het zijn de opleidingsinstituten die dit item tegen beter weten in steeds op de kaart zetten. Het is pure broodpraat van hen.

Plaats reactie

Terug naar “Werkomstandigheden”