Auto's & Nacht

Bespreek hier de verkeersregels die niet binnen de andere categorieën vallen.
Plaats reactie
Herdervriend
Stapvoets
Stapvoets

Auto's & Nacht

Ongelezen bericht door Herdervriend » 13 sep 2007, 23:38

Auto's & Nacht

Wat ik me toch al een tijd afvraagt is, of het toegestaan is om in de nacht, dus van 12.00 tot 6.00 toegestaan is om met een auto te rijden die heel veel herrie maakt.

Dit vraag ik namelijk omdat ik een auto wil aangever, vanwege me slaapproblemen, die auto staat echt elke avond 1 uur lang met zijn motor te staan, de hele grond beeft ervan, gewoon midden in de nacht. Plus dat hij meestal dan als die wegrijd nog een verschrikkelijke herrie maakt.

Dus, is het toegestaan om met een opgefokte auto/motor te gaan rijden in de nacht?
( Hopelijk niet, doet me slaaprust verbeteren als die gepakt word. )

carisma
30 Km zone
30 Km zone
Contacteer:

Re: Auto's & Nacht

Ongelezen bericht door carisma » 17 sep 2007, 20:12

Heb je al eens geprobeerd om een gesprek aan te gaan met de eigenaar? Vraag eens wat de reden is dat hij de auto zo lang laat draaien. En verzoek hem netjes om eens rekening te houden met de buurt.

Dit kan inderdaad ergelijk wezen. Maar zolang de auto aan alle eisen voldoet kan men er niets aan doen. :?
Geniet van het leven en laat je niet leven.

Irma
Circuit
Circuit

Re: Auto's & Nacht

Ongelezen bericht door Irma » 18 sep 2007, 04:12

Herdervriend schreef:Auto's & Nacht
Dus, is het toegestaan om met een opgefokte auto/motor te gaan rijden in de nacht?
Als een auto niet voldoet aan de eisen die het Voertuig Reglement stelt mag het niet.(VR, hfdst.3, art.3.2.15)
Bij een auto die wél voldoet, maar voor grote overlast zorgt, kan zeker geprobeerd worden daar iets aan te doen.
In dat geval is "overlast" niet een echt objectief gegeven meer en zal dus de mate van overlast een punt van discussie worden. :?
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene verkeersregels.”