Kilometer heffing

Je mening over het CBR, de RIS, de veranderingen van het CBR.
Michel =SRAD

Kilometer heffing

Ongelezen bericht door Michel =SRAD » 10 sep 2005, 20:21

wie is er voor of tegen ??

JBA
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door JBA » 10 sep 2005, 20:50

Voor zover ik de inhoud van het plan ken ben ik ervoor. Waar ik wel bang voor ben is dat er enkele beloftes uiteindelijk niet zullen worden nagekomen (de heffing in beginsel compenseren op bijv. wegenbelasting).

Ik zal zelf (financieel) een grote benadeelde worden van het plan. Ik werk ruim 60 km. van mijn woonplaats en hiervan is ruim 55 kilometer snelweg. Op de route die ik rijdt bevinden zich meerdere verkeersknelpunten. Ik denk dat ik dus kans maak op eigenlijk alle variabelen die ze willen toevoegen aan de heffing.
Enig geluk is dat ik onregelmatig werk en dus ook op regelmatig buiten de spits naar en van mijn werk rijdt.

Ik zie echter vooral voordeel gezien het algemeen belang: het is geen slecht plan om de verkeersintensiviteit te spreiden op de overvolle snelwegen en wellicht dat mensen hun auto wat meer laten staan wat weer een voordeel voor het milieu oplevert.

Groeten,

Jerry

Driving
Autoweg
Autoweg

Ongelezen bericht door Driving » 11 sep 2005, 20:14

Ik ben tegen.

Het zakelijk verkeer zal geen rekening kunnen houden met. Dus deze betalen de heffing en berekenen ze door naar de consument.

Iemand die naar zijn werk moet rijden, deze zal dan dubbel belast worden met de heffing.

Wie trekt uiteindelijk wederom aan het kortste eindje???????

Dit wil niet zeggen dat ik tegen een eventuele oplossing van het probleem ben, maar niet (zoals altijd) over de rug van Jan met de Pet.

cusoon

Ongelezen bericht door cusoon » 12 sep 2005, 13:13

op zich ben ik voor

zeker omdat je minder vaste lasten hebt

en de andere kosten heb je dan zelf in de hand

alleen zal denhaag er niet armer van worden dat hebben ze allang berekend

Irma
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door Irma » 14 sep 2005, 10:20

Tegen, falikant tegen.
Dit zou ons een vermogen gaan kosten en dat zal dan weer doorberekend moeten worden aan de cursisten.
Hierdoor zullen rijlessen duurder worden (nog duurder)
Met zo'n 80-100000 km per jaar denk ik dat we recht van spreken hebben.
Ik vind dat pas sprake mag zijn van kilometerheffing als er goede alternatieven zijn. Kennen jullie de polder? (Flevoland?)
Dat bedoel ik.
Een uitweg slechts naar het CBR....... :cry:
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.

PatjeH.nl
Stapvoets
Stapvoets

Re: Kilometer heffing

Ongelezen bericht door PatjeH.nl » 08 sep 2008, 10:40

Natuurlijk tegen.
Dit is weer een greep van de staat om meer macht op de burger te krijgen en ons prive nog meer te beperken.
Ik kan niet begrijpen hoe iemand voor kan zijn.

Zijn jullie nou echt zo naief om te denken dat dit alleen extra geld kost voor ons?
Nee mensen dit gaat veel verder en dit apparaatje zal voor meerdere doeleinden gebruikt worden uiteindelijk, stapje voor stapje berekenend door de heren in Den Haag.

TripleDeath
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door TripleDeath » 08 sep 2008, 12:10

tegen.....er zullen maar weinig mensen zijn die hier voordeel eruit zouden halen...de meeste van ons niet. wanneer is het voordelig voor jou? wanneer jij een keertje per maand auto pakt om naar de stad te gaan? voor oma's en opa's? lekker zeg!

maar ik ben dus tegen en was ook tegen de meeste besluiten van de tweede kamer.
RIJBEWIJS IS ONBETAALBAAR.HET GENOOT ERVAN OOK
GENIET VAN MIJN B RIJBEWIJS SINDS 03-10-2008
TROTSE EIGENAAR VAN EEN TOYOTA COROLLA E10 SDN (16 KLEPPEN!)
IK ZAL JE MISSEN, COROLLA! (WORDT VOOR EXPORT VOORBEREID)

Instructeur 2
Rij-instructeur

Ongelezen bericht door Instructeur 2 » 08 sep 2008, 13:33

Ik ben voor, degene die veel rijden moeten meer betalen, degene die weinig rijden moeten minder gaan betalen. Maar alleen als MRB, ÉN accijnsen op de brandstof eraf gaan. En ik ben bang dat de regering dat geld niet kan missen. (het is nog nooit anders geweest, je krijgt op het ene punt 10 % korting, en op een andere manier pakken ze 25 % extra).

Zie het net als naar de kroeg gaan, degene die veel drinkt is meer geld kwijt dan degene die weinig drinkt. Lijkt mij een eerlijke manier.............

PatjeH.nl
Stapvoets
Stapvoets

Ongelezen bericht door PatjeH.nl » 08 sep 2008, 13:42

Die kroeg vergelijking gaat naar mijn mening niet op, want als je meer rijd gebruik je al meer liters wat meer kost.

Milieu word slechts als excuus gebruikt voor het te kort komen van de schatkist.
De wegenbelasting die wij betalen gaat ook slechts 11% van daadwerkelijk naar de wegen de rest verdwijnt in de schatkist.

Denken jullie nou echt dat die kilometerheffing opbrengsten aan het milieu uitgegeven worden?
Net als de boetes die laatst flink verhoogd zijn, wie denkt dat dat gedaan is voor onze veiligheid mag het zeggen.

Mensen word wakker asjeblieft.

TripleDeath
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door TripleDeath » 08 sep 2008, 13:46

PatjeH.nl schreef: Milieu word slechts als excuus gebruikt voor het te kort komen van de schatkist.
hier moet ik je echt gelijk in geven!

TripleDeath
Circuit
Circuit
Contacteer:

Ongelezen bericht door TripleDeath » 08 sep 2008, 13:49

Instructeur 2 schreef:Ik ben voor, degene die veel rijden moeten meer betalen, degene die weinig rijden moeten minder gaan betalen. Maar alleen als MRB, ÉN accijnsen op de brandstof eraf gaan. En ik ben bang dat de regering dat geld niet kan missen. (het is nog nooit anders geweest, je krijgt op het ene punt 10 % korting, en op een andere manier pakken ze 25 % extra).

Zie het net als naar de kroeg gaan, degene die veel drinkt is meer geld kwijt dan degene die weinig drinkt. Lijkt mij een eerlijke manier.............
naar de kroeg gaan is maar een (lees: un!) manier van ontspannen, uitgaan.

maar om 6 uur opstaan en 60 kilometer in de auto moeten rijden naar je werk lijkt mij geen ontspanning. autorijden is tegenwoordig niet eruit te halen uit de maatschappij

Instructeur 2
Rij-instructeur

Ongelezen bericht door Instructeur 2 » 08 sep 2008, 14:03

Je bent niet verplicht om zo ver van huis te gaan werken.

PatjeH.nl
Stapvoets
Stapvoets

Ongelezen bericht door PatjeH.nl » 08 sep 2008, 15:12

Instructeur 2 schreef:Je bent niet verplicht om zo ver van huis te gaan werken.
Dat lijkt mij niet de juiste reden om daarom maar gelijk iets onmogelijk te maken.

Instructeur 2
Rij-instructeur

Ongelezen bericht door Instructeur 2 » 08 sep 2008, 18:58

PatjeH.nl schreef:
Dat lijkt mij niet de juiste reden om daarom maar gelijk iets onmogelijk te maken.

Ze maken niets onmogelijk, af en toe moet je keuzes maken. Kies je je werk ver weg, dan gaat dat gevolgen hebben. Tenzij je gaat verhuizen. Vandaar dat ze de verhuispremie omhoog gaan doen (voor zolang het duurt....... :lol: ).

PatjeH.nl
Stapvoets
Stapvoets

Ongelezen bericht door PatjeH.nl » 08 sep 2008, 19:20

Instructeur 2 schreef:
PatjeH.nl schreef:

Ze maken niets onmogelijk, af en toe moet je keuzes maken. Kies je je werk ver weg, dan gaat dat gevolgen hebben. Tenzij je gaat verhuizen. Vandaar dat ze de verhuispremie omhoog gaan doen (voor zolang het duurt....... :lol: ).
Ik vind dat de overheid ons een onmogelijk gevoel geeft in een hoek drijft met hun acties.
Dit gaat ons alle een vermogen kosten en niet eens ten goede van het milieu.

Ook kunnen ze ons overal achtervolgen via het kastje.
De toekomst is dat je met je pan in een camera kijkt als je naar buiten stapt en ben daarom ook tegen elke vorm van vrijheids beperking van de overheid.

Plaats reactie

Terug naar “Het CBR.”