Afgelopen week heb ik voor de 2e keer een rijexamen moeten doen voor rijbewijs B. Tijdens dit examen had ik te maken met een examinator die duidelijk subjectief was en een onvolledig examen heeft afgenomen. Daarnaast heeft hij duidelijk een negatieve invloed uitgeoefend op het verloop van het examen en nam hij een intimideerde en geïrriteerde houding aan. Natuurlijk ben ik direct na het examen een klachtenprocedure gestart.
Na wat te hebben gezocht op het internet schrok ik toch van de grote hoeveelheid klachten over het CBR en dat ze hier totaal niet op in spelen. Zelf ben ik erg boos en teleurgesteld en ben van plan mijn geld terug te eisen omdat het CBR simpelweg niet de dienst heeft geleverd waarvoor zij betaald is. Nu zou ik het graag horen als hier iemand ervaring mee heeft en of het mogelijk is om het CBR aansprakelijk te stellen voor incompetente examinators?
Zelf heb ik het vermoeden dat dit met het CBR zelf niet opgelost gaat worden (na wat gegoogled te hebben) en dat de ombudsman allicht mijn enige hoop is. 400 euro (nieuwe lessen en een nieuw examen) is helaas geen klein bedrag en ik ben dan ook van plan om het CBR voor het volledige bedrag aansprakelijk te stellen. Dus, heeft iemand een soortgelijke ervaring, algemene kennis hierover, of gewoon ooit een klachtenprocedure doorlopen bij het CBR of via de ombudsman / justitie, dan zou ik dat graag horen! (aan uw gal spuwen zal ik mij ook niet storen na alles wat ik al over het CBR heb gelezen

met vriendelijke groet,
Frederik