theorie voor analfabeet

Ventileer hier je mening over de branche.
Plaats reactie
Bachje
60 Km zone
60 Km zone

theorie voor analfabeet

Ongelezen bericht door Bachje » 25 feb 2006, 00:17

Hallo allemaal.

Wie heeft er eerder met het bijltje gehakt in deze situatie.
We hebben een cursist die analfabeet is .
Hij is niet dom, maar kan simpelweg niet lezen of schrijven.
Bestaan er gesproken boeken met theorie les?
We hebben ze tot nu toe niet kunnen vinden,.
Met de cd rom oefenen gaat wel maar dan moet er altijd hulp bij zijn en dat kan nou eenmaal niet altijd,
Iemand een idee?
bedankt !
:)
Groetjes van een Flevodame

tbproby

Ongelezen bericht door tbproby » 25 feb 2006, 19:18

Ik heb in het verleden wel gehoord dat iemand die examen theorie wilde doen die ook niet kon lezen/schrijven, bij de plaatselijke bibliotheek heel goed is geholpen. Ze hebben hem toen een aantal video's en nog wat ander beeldmateriaal meegegeven.
Zou het dus eens navragen bij de plaatselijke bieb !

Irma
Circuit
Circuit

Re: theorie voor analfabeet

Ongelezen bericht door Irma » 26 feb 2006, 10:07

Bachje schreef:Hallo allemaal.

Wie heeft er eerder met het bijltje gehakt in deze situatie.
We hebben een cursist die analfabeet is .
Hij is niet dom, maar kan simpelweg niet lezen of schrijven.
Bestaan er gesproken boeken met theorie les?
We hebben ze tot nu toe niet kunnen vinden,.
Met de cd rom oefenen gaat wel maar dan moet er altijd hulp bij zijn en dat kan nou eenmaal niet altijd,
Iemand een idee?
bedankt !
:)
Groetjes van een Flevodame
Pfff, wel dislexie bij de hand gehad, maar analfabetisme???
Is er sprake van volledig analfabetisme (men herkent geen letters of cijfers) of partieel analfabetisme (men herkent wel de letters enzo, maar vat de betekenis van de zin niet) ?
Bij functioneel analfabetisme kan zo iemand dus in theorie wel lezen, schrijven en rekenen, maar slaagt hij/zij er niet in die kennis in het dagelijks leven te gebruiken.
Dat laatste komt het meeste voor, dan is er hoop.
Mij lijkt het zo op het eerste oog een bijna ondoenlijke zaak zo'n persoon even de verkeerstheorie te leren.......Als je alleen al kijkt naar de begrippen en de verkeersborden, om over andere zaken niet te spreken...
Ik heb de bij ons beschikbare CD's en DVD's (diverse leveranciers)allemaal gecontroleerd omdat ik geboeid was door dit onderwerp. Nooit over nagedacht eigenlijk.
Op geen enkele CD/DVD komt echt alles in gesproken woord voor, bij veel onderdelen moet je gewoon toch door de stof heen lezen. Ook heb ik gezien dat de beelden en de gesproken tekst vaak niet synchroon lopen, omdat de gesproken tekst meer verklarend bedoeld is.
En als zo een persoon door de stof heen geholpen wordt......dan zijn er ook in de praktijk nog een aantal zaken die een probleem vormen.
Om even de eerste vraag van de examinator op te roepen: "Leest u even die kentekenplaat van die rode auto?" :cry:
Gek eigenlijk, dat je daar nooit zo bij nadenkt.
Laat eens weten hoe dit afloopt?
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.

Ron S

Ongelezen bericht door Ron S » 26 feb 2006, 11:10

Ik heb even bij AK na gevraagd hij had destijds video banden en DVD's van Theoritica BV met complete gesproken tekst hielp ook zeer goed bij moeilijk lerende (lezende) kandidaten Groet Ron S

mwvdm

Ongelezen bericht door mwvdm » 26 feb 2006, 11:24

Ron S schreef:Ik heb even bij AK na gevraagd hij had destijds video banden en DVD's van Theoritica BV met complete gesproken tekst hielp ook zeer goed bij moeilijk lerende (lezende) kandidaten Groet Ron S
heb je een url van die website?

Ron S

Ongelezen bericht door Ron S » 26 feb 2006, 15:58

Het was even zoeken maar heel simpel http://www.theoretica.nl

Groet Ron S

Amri
Buiten bebouwde kom
Buiten bebouwde kom

Ongelezen bericht door Amri » 26 feb 2006, 19:35

Ron S schreef:Niet slecht voor een Rijschoolhouder (Amri)
:D Gelukkig heb ik meer verstand van administratie (van de rijschool) ! :D Ieder z'n vak!

Irma
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door Irma » 26 feb 2006, 19:58

Uhm, mag ik even tussendoor?
Theoretica is zwaaaaaar verouderd.
Dus @ Bachje..... ff opletten nu. ;)
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.

Bachje
60 Km zone
60 Km zone

Ongelezen bericht door Bachje » 28 feb 2006, 17:45

hmm ik ben zelf ff afwezig geweest en dit berichtje is door mijn collega'tje op het forum gezet. Die was al totaal in paniek omdat het per ongeluk onder mijn naam was gebeurd :D Krijg je als je op kantoor inlogt en vergeet uit te loggen :D

Uiteraard krijgt onze grote vriend wel gewoon de theoriecursus maar we zoeken dus idd nog naar "ondersteunend materiaal"voor hem. Ik begin onderhand te geloven dat het een gat in de markt is ofzo...

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken en bedankt voor de waarschuwen over de verouderingen.

Irma
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door Irma » 28 feb 2006, 18:38

Dit was wel van de enige echte Bachje dan??? :?: :lol:

Bachje
60 Km zone
60 Km zone

Ongelezen bericht door Bachje » 28 feb 2006, 19:09

LOL ja hoor Irma dit is het enige echte bloesemmeisje ;)

Maar alle info die die flevogirl weet te verzamelen komt ook wel bij mij terecht en vise versa :D

ferry
Circuit
Circuit
Contacteer:

Re: theorie voor analfabeet

Ongelezen bericht door ferry » 30 sep 2021, 13:52

De allerbeste videocursus van Nederland waar alles op video wordt uitgelegd, dus met gesproken woorden, vind je op www.theoriecursus.nl

Deze steekt met kop en schouders uit boven wt er voor de rest in Nederland is te vinden.

Je vind er een videocursus voor AUTO, MOTOR EN SCOOTER
Mijn oude buurman zei altijd: "Van vragen wordt je wijs".
Hij vroeg nooit iets.

Plaats reactie

Terug naar “ff bijpraten.”