Goed voorbereid, toch gezakt! Lastige vragen:

De plaats voor het stellen van vragen over theorieles en theorie-examens.
Plaats reactie
Durga
Stapvoets
Stapvoets

Goed voorbereid, toch gezakt! Lastige vragen:

Ongelezen bericht door Durga » 16 nov 2009, 14:20

Ik heb 25 uur geleerd (traffic trainer) , alle 45 proefexamens gedaan, veka best en verjo boeken bestudeert, alle rekensommetjes onder de knie, alle forums afgespeurd naar strikvragen en tips, al 15 jaar autorijbewijs en toch nog gezakt voor de theorie! 3 december weer op en ik wil het nu echt halen! Een paar vragen die ik kreeg met het examen:
- Vraag 1: Motorrijder rijdt op rechterrail van tramrails, over de lengte! Wil links afslaan, sorteert hij goed voor?
Ik dacht van niet. Toch hartstikke link?
- Vraag 2 : bij bord E1. Mag je hier stilstaan? Ik weet dat je bij dit bord stilstaan mag, maar er was ook een afgebrokkelde onduidelijke wit/gele(?) doorgetrokken lijn over de stoeprand.
Ik heb gezegd, nee je mag hier niet stilstaan (vanwege die lijn), maar waarschijnlijk was dit antwoord fout?
Vraag 3 : Zeer onduidelijke woonerf/ voetganger situatie. Jij wilt linksaf. Jij ziet de voetganger op de rug, deze wil rechtdoor. ER IS EEN BLOKMARKERING (op een woonerf?) winkelhaakvorm linksom.
Moet je stoppen voor de voetganger?
Ik dacht van wel omdat hij rechtdoor gaat op dezelfde weg. Maar die blokmarkering bracht me wel even aan het twijfelen.
Vraag 4: Wie mag de plaats van het ongeval niet verlaten voor hij zich geïdentificeerd heeft?
a- Het slachtoffer
b- De schuldige
c- Geen van beiden.
Wie schuldig is bepaald uiteindelijk de verzekeringmaatschappij dacht ik, dus koos voor C.
In het boek staat ook dat diegene die erbij betrokken is, of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden is de plaats van het ongeval te verlaten. Dan heb ik toch het goede antwoord gekozen?
Vraag 5: En waar staat het vermogen van de motor! Op het kentekenbewijs, de motor of een van beiden. Ik koos voor alletwee ,een soort logische gok, maar wat is de relevantie voor de verkeersveiligheid? Tenslotte: En nergens lees ik iets over gelegenheidsvoorrang, terwijl je als je hiermee te maken krijgt je antwoord fout beoordeeld wordt, terwijl dezelfde situatie zonder die ‘gelegenheid’, de normale verkeersregels gelden.
Het voelt als gokken, ook al bereid je je nog zo goed voor, je hebt er geen grip op! Je kunt een moeilijk examen krijgen als het CBR zijn omzetcijfers nog even wil verhogen (hopelijk doen ze dan niet nog ff gauw in december!?) Of je hebt geluk en krijgt ECHT het soort vragen die je met alle proefexamens tot in den einde treuren oefent! Ik word er heel zenuwachtig van, dat helpt natuurlijk ook niet!

Durga
Stapvoets
Stapvoets

Re: Goed voorbereid, toch gezakt! Lastige vragen:

Ongelezen bericht door Durga » 30 nov 2009, 11:56

goh er wordt veel antwoord gegeven...

obiwan
Autoweg
Autoweg

Ongelezen bericht door obiwan » 30 nov 2009, 21:01

Zou het misschien ook aan de vraagstelling kunnen liggen?
Het is echt geen onwil hoor, maar op de meeste vragen valt zonder de bijbehorende foto's geen zinnig antwoord te geven. (naar mijn mening dan)

Vraag 4 verlaten plaats ongeval;

Artikel 7
1. Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.

2. Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.

vraag 2 Bord E1; Ja, daar mag je stilstaan.

vraag 5 Motorvermogen;

Het vermogen van de motorfiets staat op het kentekenbewijs en nergens anders.

Gelegenheidsvoorrang; daar heb je iig meer dan 2 voertuigen voor nodig. Verder ook weer geen zinnig antwoord op te geven zonder de bijbehorende foto.

Tenslotte geen leuk antwoord; Je zult toch gewoon beter moeten leren om de regels en borden te kunnen vertalen naar concrete verkeerssituaties.
Het voortdurend maken van proef-examens is leuk om te kijken hoe je er voorstaat maar geen leermethode.

Als je dit theorie-examen al moeilijk vindt, doe dan eens een theorie-examen voor de bromfiets. Die is pas moeilijk!

obiwan
Autoweg
Autoweg

Ongelezen bericht door obiwan » 02 dec 2009, 18:09

Durga schreef:goh er wordt veel antwoord gegeven...
Het reageren op antwoorden gaat ook al niet zo vlot.......

aerox_man
60 Km zone
60 Km zone

Ongelezen bericht door aerox_man » 27 dec 2009, 11:11

obiwan schreef:
Durga schreef:goh er wordt veel antwoord gegeven...
Het reageren op antwoorden gaat ook al niet zo vlot.......
hahaha :-p

dreamer
Stapvoets
Stapvoets

Ongelezen bericht door dreamer » 27 dec 2009, 22:51

3 December is al weer een tijdje geleden, ben je nu wel geslaagd ? :roll:

antilopen
Erf
Erf

Ongelezen bericht door antilopen » 29 dec 2009, 18:20