theorie vragen/opmerkingen

De plaats voor het stellen van vragen over theorieles en theorie-examens.
Plaats reactie
steph
Stapvoets
Stapvoets

theorie vragen/opmerkingen

Ongelezen bericht door steph » 21 jul 2007, 10:51

Vraag(en): 10 fouten op theorie gemaakt. 3 door zenuwen en verkeerde knop. Maar tussen die 7 anderen vind ik de vraagstelling twijfelachtig.
vraag 1: kan je in beroep?
vraag 2; moet je hele theorie overdoen (ipv 10 herexamen vragen?);

Vraag/opmerking 1;
Op het examen waren veel vragen zeer onduidelijk gesteld of slecht te zien op de foto. Sommige vragen vond ik misleidend. Ook was er op het examen een verkeersbord dat in mijn boek een andere kleur heeft (Splitsing snelweg: zwart-wit/groen-wit). Is dit de goeie manier om kennis en inzicht te toetsen?
De volgende situatie is "stop bord" naast verkeerslicht (die op groen stond) kan dit? Stop bord betekend stoppen, is groen licht is een gebod?
vraag/opmerking 2
Op 2 zijwegen links en rechts van een afbuigende voorangsweg staan links een brommer, en rechts een motor, stil. Beiden achter haaientanden. Wie heeft voorang? :?

Voorbijganger
Rij-instructeur

Re: theorie vragen/opmerkingen

Ongelezen bericht door Voorbijganger » 21 jul 2007, 14:04

Even een paar korte reacties..............
steph schreef:Vraag(en): 10 fouten op theorie gemaakt. 3 door zenuwen en verkeerde knop. Maar tussen die 7 anderen vind ik de vraagstelling twijfelachtig.
vraag 1: kan je in beroep?
NEE
vraag 2; moet je hele theorie overdoen (ipv 10 herexamen vragen?);
JA
Vraag/opmerking 1;
Op het examen waren veel vragen zeer onduidelijk gesteld of slecht te zien op de foto. Sommige vragen vond ik misleidend. Ook was er op het examen een verkeersbord dat in mijn boek een andere kleur heeft (Splitsing snelweg: zwart-wit/groen-wit). Is dit de goeie manier om kennis en inzicht te toetsen?
Had jij je wel goed voorbereid? :roll:
De volgende situatie is "stop bord" naast verkeerslicht (die op groen stond) kan dit? Stop bord betekend stoppen, is groen licht is een gebod?
Verkeerslichten gaan boven verkeerstekens..............
vraag/opmerking 2
Op 2 zijwegen links en rechts van een afbuigende voorangsweg staan links een brommer, en rechts een motor, stil. Beiden achter haaientanden. Wie heeft voorang? :?
Degene die op dat moment van rechts komt; in dit geval de motor. 8-)

steph
Stapvoets
Stapvoets

Ongelezen bericht door steph » 22 jul 2007, 10:25

Bedankt voor snelle antwoorden.
Ik zal me voor de volgende theorie beter voorbereiden, dan (ik heb in mijn Veka 7de druk boek, nog niet gevonden dat verkeerslichten boven borden gaan, moet dat erin staan? ); nog tips behalve uit het boek leren? (Ik heb geen zin op 3 x of meer theorie te moeten doen namelijk.) :oops:

Nog 1 situatie: Tram rijd rechts en links is de weg en een heel lang hek. De afstand tussen het hek en de tram is zeer krap (iets meer dan de breedte van de motor). De tram rijd 40. De motor bevind zich tussen tram en hek op de weg, Mag de motor inhalen?
Ik heb nee gezegd ondanks dat de motor 50 mag. Ik vind het te krap, te onoverzichtelijk op de foto.

Is er een minimum afstand in de breedte waartussen je je niet mag bevinden als motorrijder? Dus ook niet inhalen?
:D

Voorbijganger
Rij-instructeur

Ongelezen bericht door Voorbijganger » 22 jul 2007, 19:29

steph schreef:Bedankt voor snelle antwoorden.
Ik zal me voor de volgende theorie beter voorbereiden, dan (ik heb in mijn Veka 7de druk boek, nog niet gevonden dat verkeerslichten boven borden gaan, moet dat erin staan? );
Ja, er dient ergens een rijtje staan met de volgorde van belangrijkheid; even uit mijn hoofd:
1 Aanwijzingen
2 Verkeerslichten
3 Verkeersborden en tekens
4 Verkeersregels

nog tips behalve uit het boek leren? (Ik heb geen zin op 3 x of meer theorie te moeten doen namelijk.) :oops:
Zelf een soort uittreksel maken op papier; van opschrijven onthoudt je meer dan van enkel lezen. ?;w

Nog 1 situatie: Tram rijd rechts en links is de weg en een heel lang hek. De afstand tussen het hek en de tram is zeer krap (iets meer dan de breedte van de motor). De tram rijd 40. De motor bevind zich tussen tram en hek op de weg, Mag de motor inhalen?
Ik heb nee gezegd ondanks dat de motor 50 mag. Ik vind het te krap, te onoverzichtelijk op de foto.
Moeilijk om aan de hand van deze beschrijving een beoordeling te maken; dus daar waag ik mij maar niet aan.............. :oops:

Is er een minimum afstand in de breedte waartussen je je niet mag bevinden als motorrijder? Dus ook niet inhalen?
:D
Zolang het maar veilig is; dat staat bij alles voorop.
Je mag jezelf maar ook andere weggebruikers nimmer onnodig hinderen of in gevaar brengen.

Plaats reactie

Terug naar “Motorfiets - De theorie.”