kenteken bordje

Hier kun je van alles kwijt over de motor. Vragen over de techniek, onderhoud, vakantie, merken en types.
Plaats reactie
Borizjuh
Stapvoets
Stapvoets

kenteken bordje

Ongelezen bericht door Borizjuh » 05 jun 2007, 21:47

eyu ik ben zins 3 dagen 16 en wil een Puch maxi-S kopen die 25 km/u gaat. dus moet ik een blauw kenteken bordje hebben. nu ben ik dus bezig met de koste berekenen tot nu ben ik zo ver gekomen:

1. puch zelf (wordt 2de hands) (prijs: rond de 200 en 300 euro)
2. verzekering (waarschijnlijk een WA Plus)( vroeg me af of je dan dus ook en kenteken krijgt??) ( prijs: ??? euro)
3. ART slot (moet je hebben voor een WA Plus verzekering) (prijs: ??? euro)
4. rijbewijs (prijs: rond de 30 euro)

benzine is geen probleem.

kunnen jullie de ??? in vullen en als er nog meer dingen zijn waar ik qua koste aan moet denken zeggen.

thnx ltrz

JBA
Circuit
Circuit

Re: kenteken bordje

Ongelezen bericht door JBA » 05 jun 2007, 22:50

Nou,

de vragen zou ik kunnen beantwoorden maar dan moet ik googlen op verzekeringen en bromfietshandelaren en dat kun je zelf het beste.
Een blauw plaatje krijg je niet meer als je een verzekering afsluit. Dat was vroeger, toen het plaatje als verzekeringskenmerk gold.
Nu is het een kenteken, net als bij een auto. Als je een snorfiets koopt zit er in principe een kenteken op. Dit kenteken staat op naam van de persoon die jou de bromfiets verkoopt en je gaat samen naar het postkantoor om dit kenteken op naam te zetten. Is voor mij al even geleden, maar ik meen rond de 20 euro, staat ook wel ergens op internet.
Orienteer je goed, zoals je nu doet, want met de kennis die je er nu van hebt laat je je snel een oor aannaaien. Zorg dat je goed de procedure onthoud mbt het kenteken overschrijven.
Neem iemand mee die er verstand van heeft.

Toontje

Ongelezen bericht door Toontje » 06 jun 2007, 07:57

Ik zie een foutje: 4. Rijbewijs €80 ! (1x Examen + goede theoriecursus)!

Verkeersschool CLARIEN vo
Circuit
Circuit

Ongelezen bericht door Verkeersschool CLARIEN vo » 23 jun 2007, 21:22

Eigenlijk zie ik nog een foutje. Is een Puch Maxi tegenwoordig een motor? Dan moet je nog even wachten met rijden.

Staat in het forum "motorfiets-algemeen"

Marcel
Een goede rij-opleiding kost geld, een slechte kost meer!!

De instructeur bepaalt de kwaliteit, de leerling de snelheid van de rij-opleiding!!

Nog maar één dag....
(en dan is het morgen)

Let's Hyve:

www.krachtiguitdejaren80.hyves.nl

Plaats reactie

Terug naar “Motorfiets - Algemeen.”